Sista advent, fjärde ljuset tänt.

Nu är pepparkakslandet uppe och det doftar pepparkakor i hela hallen. En mycket viktig detalj för julstämningen i detta hus, minst lika viktig som julgranen själv. Älskar när man tar fram alla kära små tomtar; de som alltid funnits där, de mindre vackra som man gjorde själv när man var liten och de övriga som tillkommit under åren som man köpt eller vunnit på julmarknader av olika slag. Men vilken tomte som helst får inte vara med i pepparkakslandet, oh nej. Det finns stränga krav på det och jag ser till att dessa krav efterföljs! Man kan ju inte ändra hur som helst på traditioner. :P

Sofias, mitt och Fredriks pepparkakshus omringade av tomtar i massor. :)


Har pysslat klart mina små garntomtar idag också. Det tog sin lilla tid men jag blev mycket nöjd med dem. :) Turligt nog hade jag lite olika restgarn hemma i tomtiga färger. Däremot hade jag inga trä- eller flirtkulor så huvudena gjorde jag i cernitlera. Tyckte att pojken såg lite naken ut med bara lite kort hår så han fick en liten halsduk också. Söta va? :)


Garnnissar

Jag och lillasyster Sofia gjorde nyss det sista i forn av julgodis - Mozartkulorna. Mums fillibabba. Sen blev det massor av smält choklad över, då tog vi lite cheerios och ricecrisps och blandade med chokladen och kluttade ut på bakplåtspapper. Det blir nog också smarrigt, bra idé du fick Fia :) Nu tror jag att det mesta är klart inför julen. Lite mer städande blir det väl och fram med ännu lite mer tomtar. Och självklart granen, men den ska inte fram förrän dagen före dopparedagen. Några julklappar kvar att köpa men nu är nog det mesta inom kontroll iaf så man slipper någon hysterikväll då man måste göra ALLT. :P

Snart äre jul! :):):)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0