Lite mer julstök.

Är ledig från praktiken idag vilket innebär att det blir en lördag på Systemet för mig istället. Men det gör inte så mycket när man kan få lite saker avklarade idag. Har kokat både knäck och kola idag. Det gick förvånansvärt smärtfritt, inget kladd eller brännskador när jag hällde de kokheta massorna i formarna och jag tror att konsistensen också blev bra. Vilket den alltför sällan blir. Nu är det mesta inom julgodisväg kirrat. Knäck, kola och vaniljkola, det är bara mozartkulorna som saknas.

Sedan blev jag lite pysselsugen också och tänkte knåpa ihop ett par enkla garntomtar. Men det blev lite mer avancerat hela tiden då jag kom på att jag kunde göra huvudena i cernitlera, sticka luvorna till dem och så vidare. En massa pill blev det men är nästan klar med en tomteflicka, ska bara måla ansiktet och så. Sedan har jag kroppen till en pojke klar också men var tvungen att ta en paus i pysslandet då jag måste plugga på om olika druvsortet. På fredag ska vi nämnligen ha vinprovning på Systemet. Är lite närvös eftersom jag i princip inte kan någonting. Alla viner kommer nog lukta likadant för mig. Men jag antar att de har överseende med praktikanten. :P



Min lilla tomteflicka :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0