Betong resultat

Nu har jag låtit betongen härda tre dygn och tyckte det var dags att försöka få loss prylarna ur formarna. De flesta sakerna lossnade relativt lätt och resultatet på dom blev riktgt bra. Sedan gick min kruka sönder och ett litet fat. :( Men det får man nästan räkna med eftersom betongen kan vara riktigt skör och dessa två saker var tunna,  det krävdes inte mycket för dom att spricka. Sedan har jag några grejjor kvar som jag inte lyckats ta loss ännu och de sitter bokstavligen som gjutet i formarna. På något vänster lär jag nog ta sönder formarna om jag överhuvudtaget ska få ut dom. Men om dom blir hela eller ej återstår att se.

Här kommer lite bilder från min betongskörd:

Ett lock till liten köpe-prinsesstårta + ett gammalt porslinfat

En gamal rostig hästsko, en liten repstump och vipps har man en "lyckotavla" att hänga vid ytterdörren eller var man nu vill.

Stenkulor var fint att gujuta ner i betongen. Har inte bestämt dock vad detta ska användas som, om det är grytunderlägg, krukfat, eller att ställa blockljus på. Fina blev dom iaf :)

 

Gjutet ur en påskäggshalva. funderar om jag ska sätta mosaik på den eller om jag ska låta den vara?

 

En liten ljuslykta. Gjöt in en liten glasburk i den.

 

Gjutna ur isformar. Kan till exempel avnändas till att dekorera andra saker med.

 

Man kan inte alltid ha tur. Min kruka gick sönder:( Synd, den hade nog blivit fin.

 

Om jag lyckas få loss resten av prylarna i ett stycke kommer jag lägga upp bilder på dom också så småning om. Jag ska gå ut och göra ett nytt försök nu *håller tummarna*. Om jag misslyckas kommer jag söka min tröst till trädgårdslandet där några jordgubbar precis blivit mogna (dom jordgubbarna kommer hamna i min mun vare sig jag lyckas eller inte). Mums! :D

 

Puss♥

 

 



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0