Fagerheim

Idag har jag för andra gången vandrat långväga till Fagerheim (6,5mil en väg) för internet. Dom har mycket godare fika här än på Halne :D Det blev inget av det mobila bredbandet. Fick ringa en massa samtal, prata med jobbiga norrmän som sa att dom skulle hjälpa mig att fixa ny beställning då min beställning av någon avnledning inte fanns, så jag blev kopplad vidare och vidare för att tillslut höra att det inte gick att beställa då jag inte är norsk. Suck på dom. Men men, jag klarar mig utan internet tidigen går ganska fort trots allt. Jag har snart vartt här i tre veckor och i måndags var det sju veckor kvar tills jag kommer hem (jag håller räkningen bra;)).

Det är högsäsong på Kraekkja turisthytte för tillfället och kommer nog vara det ett par veckor till framöver, tills skolorna börjar i Augusti. Så det är väldigt mycket att göra nu då vi bara är tre som jobbar istället för fyra. Det är många lediga kvällar som går åt till att servera extra och många långa städpass och mycket disk. Men jag överlever förhoppningsvis :)

De senaste dagarna har det faktiskt varit fint väder. Och när solen är framme och det inte blåser alltför mycket är solen mycket starkare här uppe och utan solskydd bränner man sig på en kvart. Härligt. Här om dagen var jag och Helena ute och paddlade kanot på Stora Kraekkjavannet, det var härligt minsann. Men bada vill man dock gärna inte då vattnet är runt 10-15 grader kanske.

I morgon får jag följa med till Geilo, då blir det internet igen en stund. Och äntligen tillfälle att köpa lite smått och gott som frukt och godis, jippi :)

Här kommer lite bilder från Hardangervidda:

 

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0