Halne fjellstue

Nu har jag och kollegan Helena vandrat en timme och en kvart över fjällen för att komma hit, till Halne för en timmas internet. Sen blir det bara att vandra hela vägen tillbaka för att sedan jobba ikväll. Det är inte nå vidare sommarväder här på Hardangervidda, runt 15 grader varmt men mycket blåsigt. Kul att mitt element på rummet inte fungerar heller, men men. Annars är det mycket fint här på sommaren, sjön var mycket större än förväntat och allt är inte vitt längre :D

I morgon ska dom hämta posten, då hoppas jag att där ligger ett mobilt bredband och väntar på mig så jag inte behöver gå totalt 2,5 timmar för en timmes internet, hehe. Men nu har jag bara ungefär tjugo minuter kvar av internettiden så jag får ta och avrunda här tror jag. Här kommer lite bilder också så ni får se hur det ser ut där jag befinner mig nu och i två månader till.


Kraekkja turisthytte. Bilden tagit från en liten fjällspromenad.


Ute på tur i fjällen.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0