Hardangervidda nästa!

Nu är det dags igen. I morgonnatt går bussen mot Norska gränsen, mot Olslo för att byta till tåget mot Bergen, hoppar av i Geilo, tar bussen till båtnøstet för att sedan åka båt sista biten till Krækkja turisthytte. Där väntar två månaders jobb med servering, kökstjänst och städning. Kommer att jobba i skift varje dag; varannan dag kväll och varannan dag morgon, även på helgerna. Därför kommer jag inte vara så jätteaktiv här men har trots allt skaffat mig mobilt bredband så jag ska kunna ha kontakt med omvärlden. Förhoppningsvis kommer jag lägga upp lite bilder ifrån Hardangervidda, det ska bli väldigt spännande att se hur allt ser ut på sommaren, när det inte ligger ett tjockt täcke av vit snö överallt.

Krækkja turisthytte syns smått smått i mitten. Så här såg det ut när jag var där i påskas. Bilden tog jag när jag, som norrmännen säger, var ute på tur.

 

Nu är det bara att hålla tummarna för att allt ska fungera med det mobila bredbandet, isåfall hörs vi igen så snart jag fått tid att sätta mig ner vid datorn och skriva en snutt. Kommer hem igen någon gång i September.

 

Puss


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0