Lite smått och gott.

Midsommar i förrgår. En mycket lyckad dag blev det med först fika med jordgubbar och glass nere vid moster och morbrors sommarstuga, sedan lite krocket med kusinerna (jag höll på att vinna men kom tvåa efter storebror btw). Därefter en liten promenad och plocka lite blommer med lillasyster för att sedan binda mig en krans av blommorna. :) Sedan var det bara att packa ihop tältet och alla ateraljer för fest med grillning och tältning vid Viggsjön. Blev en grymt mysig kväll vid sjön med underbara människor, tack för det

Binder mig en midsommarkrans


Idag har jag kutat omkring som en skottspole och letat efter saker till betongjutning. Tänkte blanda ihop en säck i morrn om jag har tillräckligt med formar. Fick en snilleblixt också, får se om det kan bli något av den. Om det blir det, får ni se det senare i veckan, kan bara avslöja att jag sprungit runt ute på logen och letat rostiga gamla hästskor ;) Mitt letande gav resultat till min stora förnöjelse. :)

Måste också bara visa en bild på värsta häftigaste skalbaggen eller vad det nu är för något som jag och min lillasyster såg i rosenbusken idag! Gigantisk var den och med en grymt snygg grön metallisk färg! Jag ville peta på den men vågade inte ifall den skulle ha vingar, och precis när jag sa ordet vingar till syster så plockar den fram dom och flyger rakt emot oss! Undrar hur många grannar som hörde oss när vi skrek oss hesa...



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0