Modell för en dag.

Igår bar det av till Västerås med Anna och Björn för att besöka The Studio och vara modeller för en dag. Det blev en mycket spännande dag full av nervositet och förväntan. Först fick vi vårat hår fixat och blev även sminkade av deras make-up artister. Sjukt kul verkar det vara att arbeta som make-up artist. Det är en konst i sig att kunna se vad som passar olika personer, plocka fram och framhäva det bästa hos olika människor. Det vore kanske något att arbeta som? Det är ju inte första gången den tanken har flugit igenom huvudet.

Hur som helst. när vi var färdigfixade började den nervösa väntan innan själva fotograferingen. Vi var snygga som få, även om Björn kände sig aningen uncomfortable i smink. Till min skräck var fotografen en ung, riktigt söt kille och jag kände nervositeten stiga ännu ett snäpp. Det kändes fruktansvärt stelt och obekvämt till en början men det släppte sedan och jag hade enormt kul! Det sved lite i plånboken efter att jag köpt 11 av bilderna men nog kan man väl unna sig några "självförtroende-bilder"? :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0