Ännu mer lera :)

Att leka med cernit- och fimolera är en ypperlig sysselsättning när regnet slår som spön i backen utanför - som idag. Nu har jag gjort klart mitt lilla Hatake Kakashi huvud, har målat hår och detaljer i ansiketet med akrylfärg. Deussutom har jag lekt ännu lite mer med leran, har gjort bland annat en blå liten smurf och tre av figurerna från den Japanska animerade filmen Tonari no Totoro (min granne Totoro).

(klicka på de små bilderna för förstoring)


Smurf mesta dels i fimolera, utom tungan som är cernit
Från vänster; Hatake Kakashi, Smurf, liten tax, liten blå och grön boll..sak


Totoro-familjen


Nej nu ska jag ta och göra årets första rabarberpaj. puss<3

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0