Home sweet home.

Nu har man kommit hem från allt ståhej. En månad i Norge, därefter ett kort stopp hemma för att packa om väskan sedan en vecka i Bad Gastein, Österrike. Jag måste säga att det ska bli skönt att vila ut ett tag. I norge jobbade jag skift varje dag i en månad, inte mycket vila där med andra ord. Sedan stod det på informationen om reseledarkursen i Bad Gastein att man skulle komma utvilad. Det tänkte man ju inte så mycket på förrän man kom fram och insåg vilken sjukt intensiv vecka det skulle bli. Som reseledare ser gästerna helst att man följer med ut på krogen om kvällarna och tar sig ett glas öl, och kursledarna såg att vi helst skulle vara ute minst till kl 01.00 varje natt. Sedan var det bara att hoppa ur sängen kl. 06.30 varje morgon. Därefter var det fullspäckat schema hela dagen och kvällen.

Veckan i Österrike har bestått av alpina vandringar (extremt jobbiga), utflykter till bland annat Hohenwerfen (Örnnästet), Venedig, Italien och Salzburg, Österrike. Vi kursdeltagare har själva fått agera reseledare och guider under dessa utflykter och vandrigar. Vi har fått hålla i teoriföredrag och om kvällarna olika arrangemang. Min grupp höll bland annat i en alpin vandring och en Österrikisk afton.

När kursen var avslutad var man helt utmattad både fysiskt och psykiskt. Men jag är otroligt nöjd över att ha klarat veckan så pass bra som det ändå gick. Sedan tror jag inte att det blir aktuellt med jobb för mig, konkurensen är stenhård. Men en sådan här kurs öppnar många andra dörran in i turistbranshen skulle jag tro, en värdefull merit. :)

Bilder från Hardangervidda, Norge:


Kraekkjahytta, Hardangervidda, NorgeSom ni ser är det mesta man ser snö och ännu mer snö. med någon liten sten här och var. Som det ser ut nu så kommer jag åka tillbaka och jobba på Kraekkja även under sommarsäsongen, ska bli spännande att se landskapet utan all snö.

Bad Gastein, Österrike:

Hotell GiselaVattenfallBad GasteinGasteinerdalenAlpin promenadPromenad på GraukogelIförd lederhosenÖlhävartävlingKursledarna

Hohenwerfen (örnnästet):

Hohenwerfen

Venedig, Italien:

Jag på Gondolfärd i VenedigVenedigGondolVenedigSt.Marcokyrkan på St.Marcoplatsen

Salzburg, Österrike:


HohensalzburgAffär med påskäggStaty av Salzburgs stolthet Wolfgang Amadeus MozartMänniska eller staty?Jag på Café Tomaselli, ett väldigt känt café från år 1705.Haflingerhästar

Som ni ser har jag sett en väldig massa fantastiska platser under min reseledarkurs i Alperna. Och upplevt otroligt mycket.  Min hjärna är sprängfylld av intyck och information. Kommer sakna alla underbara människor man lärde känna. Men annars var det skapligt skönt att komma hem till lilla Lungbo. Hem ljuva hem.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0