Pysselsugen?

Är du pysselsugen men inte har lust att betala dyra pengar för ditt material? Jag tänkte dela med mig av lite tips på ställen där man kan komma över material för en relativt billig slant. Först och främst, titta efter vad som finns i hemmet. kanske har du redan material till det du vill göra, eller finns det något man kan återanvända eller göra om? Själv bor jag på en stor gård ute på landet där enormt mycket bråte finns överallt. Vilket medför att mina pysselmöjligheter är stora; man kan hitta koppartråd, taggtråd eller annan ståltråd om man har lust för lite luffarslöjd. Vill man gjuta betong kan man ta vilka plast förpackningar som helst.

Om man nu inte har grejjor hemma till det man vill göra kolla gärna på tradera, där kan man med lite tur få tag i hur billigt material som helst. Om man är osäker på hur mycket ett rimligt pris på sakerna är kan man alltid jämföra med vad man skulle få betala i en hobbyaffär som till exempel panduro. På deras hemsida finns priser att hitta på deras varor.

Själv drar jag mig för att gå och handla på bland annat panduro då jag tycker priserna är aningen höga men trots allt så har dom bra saker. Bor man i Malmö eller har vägarna förbi skulle jag definitift rekomendera ett besök på Panduro outleten i Malmö. Där kan man köpa på sig ett lager pysselmaterial som räcker länge. Själv kom jag till exempel över några ark med mosaik med ett par hundra mosaikbitar på varje ark för 1 kr styck, det tyckte jag kändes mer än okej!

Vill man sticka eller sy till exempel rekomenderar jag second-hand. Där kan man hitta massa garner och tyger. Dock kanske man mest hittar på restgarner. Men varför inte prova lyckan innan man betalar dyra pengar för garn? Om man vill ha stickmönster finns en hel del bra sidor med gratismönster på internet, för att nämna en så har Drops Garnstudio mycket att erbjuda: http://garnstudio.com/lang/se/kategori_oversikt.php

Hoppas något av mina tips kan hjälpa :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0