Första advent..

..och den mysigaste tiden på året har officiellt startat - väntan på och förberedelserna inför jul. Tänt första ljuset i staken idag, adventstädat på rummet, satt upp adventstjärnan och gjort lite julbakning till Peter Jöbacks julskiva. Det är mys på hög nivå. Grannarna kom över på glögg igår och då testade vi Blossas årets glögg med smak av saffran och den var mycket godare än jag trodde, riktigt okej var den. Man blir ju lite nyfiken på att testa olika sorter när man hänger på Systemet dagarna i ända och plockar fram alkoholhaltiga drycker av alla dess slag. :P Hur som helst har äntligen glöggsäsongen startat, glögg, glögg, mera GLÖGG.<3

Nu sitter jag och stickar lite på en matchande mössa till min gröna halsduk/krage jag stickade för ett tag sen. Har testat mig fram med ett eget mönster, fått gjort om ett par gånger men nu hoppas jag på att det blir bra. Men det återstår att se.

Hjärtat mitt har köpt systemkamera och jag verkar ha blivit det självfallna paparazziobjektet. Igår tog vi lite mysiga vinterbilder som jag tänkte dela med mig av.




I can do magic with my hands. Helt oredigerad bild. Riktigt häftig blev den tycker jag!


En glad Vikky som är snäll efter massa pepparkakor.


En söt Jimmy :)


Ingen vinterbild men tog med den iaf för jag gillade den skarp. Jag hoppade runt och dansade i hallen :)


Glad Advent alla människor, kom ihåg att äta massa pepparkakor. Det blir man snäll av! :) Fast jag har kommit fram till att man blir ännu mer snäll av att äta pepparkaksdeg, för snäll-ämnet i pepparkakorna reduceras till ungefär 50% av den totala snällmängden i ugnen! Kom dock ihåg att den vanligaste biverkningen av pepparkaksdeg är magont och det kan man bli gnällig av, så man ska vara försiktig med hur mycket snällhet man intar åt gången!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0