börjar lite smått med julpysslet..

Det är vitt i gräset av frost. Andedräkten bildar små moln i den friska luften och kylan biter kinderna rosiga. Det är november. Vinter och julstämningen börjar komma krypandes i luften. Och jag känner att jag snart inte kan vänta längre, jag vill äta pepparkakor med ädelost, dricka glögg, baka massa juliga kakor och godis och bara julpyssla massa!

Idag kände jag för att leka lite med lera och fick inspiration från tre små lertomtar jag gjorde förra året. Denna gång blev det ett par Tomtenisse-örhängen. :) Dessutom blev det två par Mushroom-örhängen, som denna gången inte blev brända. Kommer nog göra mer tomtepyssel i lera en annan dag, när julstämningen slagit in på allvar, har lite idéer i skallen som jag ska testa.


Tre små nissar jag gjorde förra året


Tomtenisse-örhängen!


Ej misslyckade Mushroom-örhängen

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0