Flera bollar i luften

Man kan gå arbetslös flera månader utan någon framgång över huvud taget men när något väl händer på jobbfronten då tycks det alltid hända massa saker på en gång. Förraförra veckan blev det två intervjuer samma vecka, på SHE (Sala-Heby Energi) angående en timanställning som växeltelefonist och på Systembolaget för praktik. Nu har jag nästan gjort min första vecka på Systemet och jag har även fått positivt besked från SHE. Min förhoppning är att jag ska kunna kombinera praktik och en timanställning på SHE. Jag väntar just nu på att få besked om när utbildningen som växeltelefonist ska dra igång. Ska bli skojj.

På Systemet har det gått riktigt bra, jag känner att jag börjar komma in i det lite grann och timmarna flyger iväg. Dock är jag väldigt slut när jag kommer hem och jag ser fram emot helgen då jag kan vila kroppen och hjärnan (som är fullproppad av information och vinsorter). Jag tror på detta, det kan bli bra. Förhoppningsvis kan det leda till jobb i framtiden också, om inte i Sala så kanske i någon annan stad. :)

Detta är väl en liten förklaring till att jag inte har skrivit på länge. Förhoppningsvis blir det lite mer uppdaterat när julstöket drar igång på allvar. Då blir det massa pyssel och bakning! Gjorde lussekatter igår på tal om jul och bakning, mys mys. Drog igång bästa julskivan också, lite tjuvstart kanske men julmusik hör till lussebak. :)

Jag vill ha glögg och pepparkakor med ädelost!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0