Projekt tröja - avklarat! :)

Tror det var ganska precis tre veckor sedan idag jag köpte garn och påbörjade mitt största stickprojekt hittills - att sticka mig en tröja. Tidskrävande, tålamodsprövande och bitvis väldigt långttråkigt. Mitt tålamod har en tendens till att tryta när jag måste sticka flera delar exakt lika dant, som när jag var klar med bakstycket och så skulle jag börja på framstycket som i stort sett skulle stickas lika dant. Då kändes det segt. Men vissa stunder har jag stickat på som bara den och gjort slut på ett helt nystan på bara några timmar. Då är det kul att se hur fort det går. Tröjan blev lite vidare och lite kortare än vad jag tänkt mig, men jag är rätt nöjd ändå :) Lite sur blev jag dock på den som gjort mönstret som säger att det går åt 600g garn till tröjan. Jag köpte ju tolv nystan men har nästan tre hela nystan kvar. Alltså har jag använt omkring 450g till tröjan. Jag har knappast stickat den för hårt och även om jag hade gjort det skulle jag ha fått sticka vääldigt hårt om det skulle bli en skillnad på tre garnnystan. Får se vad jag ska göra av resten av garnet. Ett par vantar får det kanske bli?

Har även passat på att färga håret idag. På förpackningen såg färgen ut att bli mörkt rödlila, men den blev mer rödbrun. Det blev fint dock men nästa gång tar jag nog en lite rödare färg ändå. :)

Finally done!


Jag blidde rödhårig idag också :D Fast blixten gör håret rödare än det ser ut egentligen.

Om det är någon som tycker min tröja blev fin och är sugna på att testa och sticka en tröja själv så finns mönstret i tidningen Land, nummret som kom ut i Maj iår (2010). Jag rekomenderar verkligen denna tröja för dom som är nybörjare, det är inga konstigheter alls, en mycket lättstickad tröja. :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0