Home sweet Lungbo

Nu är jag hemma igen efter två månaders jobbande på Kraekkja turisthytta. Det blev lite dåligt med uppdateringar mot slutet, men ärligt talat fanns det inte så mycket nytt att berätta. Det är skönt att vara hemma igen, sitta på en riktig toalett, duscha längre än sex minuter, äta ordentlig mat och inte minst sova i sin egen säng. Det har varit en erfarenhet och en stor utmaning att arbeta och bo på ett så pass isolerat ställe men nu känns det som att jag kan klara av allt bara jag vill! Så nu ska jag börja leta efter resor lite längre bort än grannlandet; till att börja med ska jag försöka hitta hyffsat billiga biljetter till Tokyo! Faika, som jag jobbade med på Kraekkja, ska nämligen dit och plugga japanska i höst och då kan jag ju bara inte låta bli att åka och hälsa på henne! Så länge som jag haft Japan på min top 5 lista över länder jag måste besöka någon gång! Så om allt går enligt planerna åker jag till Tokyo två veckor i slutet av november.

NU, nu när jag äntligen är hemma ska jag göra massa saker som jag längtat efter dessa två månader. Det första jag gjorde igår kväll när jag kom hem var att leta reda på mina kära katter för att krama dom tills dom sprattlande försökte fly från mig. Sedan har jag hängt på fejjan och försökt uppdatera mig lite på vad jag missat medan jag vart borta. Idag känner jag mig enormt sugen på äppelpaj, så funderar på att gå ut i trädgårn och hämta lite äpplen och baka! Sedan ska jag ta ett låångt, varmt, skummande bad och därefter ta hand om mig själv på bästa sätt med peeling, ansiktsmask, manikyr och bara njuta. Har saknat nagellack enormt mycket btw! Och så känner jag för en förändring av mitt hår, vill bli rödhårig igen nu lagom till hösten!

Och inte minst känner jag hur det kliar i fingrarna efter att få pyssla med något! Måste sy klart mitt halvfärdiga lapptäcke snart som legat på mitt rum och samlat på sig en massa damm sedan i våras! Dessutom är jag massa sugen att börja sticka på en tröja vars mönster jag hittade för några månader sedan i tidningen Land. Måste iväg och köpa garn till det, tror det får bli i en mysig gammelrosa färg :)

Nej nu ska jag hitta på något att göra, plocka äpplen till en paj eller något :)

puss!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0