Allehanda vardagligheter

Det var ett tag sen jag visade några tecken på liv här. De senaste dagarna har jag spenderat med pojken min. Vi har myst och geocachat lite grann, glott på film och letat bävrar. Det har varit mycket trevligt, han gör mig massa glad. :)

Nu har han åkt hem till Vittinge och jag ligger i min säng med latopen i knät. Det luktar nymålade naglar här, de blev sommrigt pastellgula. Jag gillar nagellack, världen vore tråkig utan färgglada naglar. Ett ytligt yttrande från min sida men faktum är att jag är lite beroende av nagellack. Har mycket sällan färgglada ögonlock eller målade läppar, då får naglarna vara min lilla färgklick istället. Nu vet jag inte varför jag börjar prata om färgglada naglar, kanske är det för att jag ser mina gula naglar medan fingrarna knapprar på tangentbordet. Men nog om det.

Nu hoppar vi vidare till något annat ämne. Jag är lite besviken över mig själv att det inte blev något påskpyssel i år. Man kan ju hitta på massa roligt att göra. Jag vet egentligen inte vad jag har haft för mig när jag tänker efter. Jag har förvisso varit massa förkyld och sen jobbat lite grann. Och så har jag förståss spenderat massa tid med Chibi. Hehe det låter som jag pratar om en hund men det är faktiskt min pojkvän som kallas så. Det är japanska för "lillen" om någon undrar, han är ju faktiskt bara 190 lång. Men har hur som helst inget nytt att komma med på pysselfronten, jobbar fortfarande på de stickade sexkanterna till min väska. Det går inte direkt undan om man säger så. Men nu orkar jag inte babbla på längre. Auf Wiedersehen!


Bara för att det är så somrigt i luften. :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0