Från det ena till det andra

I morse när jag vaknade sade mamma att jag troligtvis hade velat varit med henne när hon var ute och gick på morgonkvisten. Och jag gissade på att hon sätt något spännande djur. Ja det hade hon. Och min första tanke var Utter! Uttern har nämnligen varit ett favoritdjur sedan jag var liten. Och sanna mina ord, hon hade sett en utter i våran bäck! Jag blev så avis att jag stuttsade upp och ner. Jag vill också! Jag måste gå ut någon morgon i ottan och sätta mig på span efter de små söta djuren, hoppas dom har boat sig i närheten! Satte förresten för bara någon dag sen fast en utter-berlock jag gjort i cernitlera på en halsbandskedja. Så nu har jag ett jättegulligt halsband. :)



När jag sedan varit ute och förjäves spanat efter utterspår satte jag igång med att baka mockarutor som fika till morgondagens geocachingtur som jag och Chibi♥ ska göra i Vittinge om allt går som planerat. Jag har tjuvsmakat på dem och de blev mycket goda. ^^

Nu har jag lite halvtråkigt, varvar mellan att sitta vid datorn och att städa rummet. Det senare är mycket mer nödvändigt men det förstnämnda är ju mycket roligare. ^^ Sen till kvällen blir det troligtvis att åka in till sala och träffa Sötnosen och lite kompisar. :)

Blås inte bort i stormen nu!

Puss

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0