Favoritläsken i öronen? :)

För ett tag sen var jag ute och rotade i min och mina syskons gamla kapsylsamling som av någon anledning (men tur för min del) fortfarande ligger ute i "gamla stugan" och skräpar. Jag tänkte att jag kunde göra något roligt pyssel av dom. Och nu har jag gjort kapsylörhängen. Jag försökte hitta gamla märken som ger lite retrokänsla över örhängena. Finns Jaffa längre btw? Älskar den gröna med citronen, men har ingen aning om vilken dricka den kommit från. Vad tycks? :)







Jag började städa på mitt rum. Jag skulle gå ut i gamla stugan för att leta efter en glasram att sätta in min Cooper-affisch i som jag tjuvade från en container (den satt på containern, den låg inte innuti) i Stockholm efter konserten på Grönan, men det slutade med att jag satte mig ute med den stora kapsyllådan och letade fler snygga kapsyler. Gillar verkligen de gamla Jaffa-kapsylerna och jag hittade fler gröna med citroner och lite annat smått och gott. Det lustiga är att bland hundratals kapsyler hittade jag inte en enda Coca Cola, HA! Det var lite lustigt tycker jag och bra eftersom jag ogillar det korrupta äckelföretaget som snor kopiösa mängder vatten (det går åt tre liter vatten i tillverkningsprocessen för en liter Coca Cola) från områden i världen som inte har tillräckligt för att släcka törsten på sin egen befolkning. För att sedan sälja läskeblasken billigare än dricksvattnet kostar. Hur går det ihop egentligen kan man ju undra?





Kommentarer
Postat av: Lena

Himla kul idé hörru! Men kolla lite med de som samlat ihop kapsylerna....

2011-07-29 @ 10:16:12
URL: http://notoriskstickare.blogspot.com/
Postat av: Alexandra

Jaffa finns i alla fall i Finland, det är den vanligaste läsken där

2012-01-18 @ 17:36:16
URL: http://aamek.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0