Flygande havre


Vanlig havre


Flyghavre

Okej, nu syntes skillnaden lite mer än jag tänkt mig. Det är ett litet havrestrå jag tog kort på och ett rejält flyghavrestrå. Men trots att det finns tydliga skillnader (flyghavrestråna är generellt högre, glesare och fröna är svarta och ser lite annorlunda ut) så kanske ni förstår att det krävs en del skills för att utskilja helst vartenda flyghavrestrå på en havreåker? Jag, mamma och pappa var nyss ute och plockade. På en kornåker dock men det krävs skills ändå. ;) Vi hittade en del strån men inte alltför många, gudskelov. Jag tycker det är rätt mysigt att vara ute och ströva på åkrarna och spana efter de små rackarna. Idag var det dock väldigt kvavt och svetten rann, men ändå.

Undrar om jag ska ta och pyssla ihop lite örhängen nu på min lediga dag. Jag känner för att fippla med något.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0