Två veckor kvar..

..tills jag, min familj och min kusins familj åker till landet där män bär kjol och man klunkar whiskey. Scotland baby! Vi ska besöka Inverness som är huvudbasen kan man säga i världens underbaraste bokserie; Outlander. Den handlar om den laglösa skotten Jamie Fraser och hans Sassenach Claire som ursprungligen är från 1900-talet men råkar resa i tiden genom en kluven, magisk sten vid Craigh na dun och hamnar i ett krigshärgat Skottland på 1700-talet. Världens bästa, läs! Hur som helst kommer vi förhoppningsvis besöka platser som finns med i böckerna, Culloden moor och Fort Williams bland annat, hoppas hoppas. Loch ness finns självklart också på reseplanen och sen åka en sväng till Islay och prova lite whiskey. Skojj ska're bli!


Kommentarer
Postat av: Trollis

Oh, världens bästa bokserie verkligen! :D

När jag var i Skottland första gången åkte vi förbi Fort Williams, snacka om att jag fick en dos av hjärtklappning då lixom! ;)

2011-07-27 @ 18:58:30
URL: http://tossigatrollis.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0