Vikky och Chibi i blåbärsskogen

I lördag satte jag och Chibi upp på hans moppe med hink och bärplockare i högsta hugg och puttrade iväg på den stackars moppen. Vi tänkte plocka lite blåbär så att det räckte till att göra en paj och mumsa på till kvällen. men tio-litershinken blev lite drygt halvfull på knappt en timme. Så det blev väl en 5 liter blåbär i alla fall. Det fanns hav av blåbär, men i den kvava värmen blev flugorna jättejobbiga så vi nöjde oss med dom literna. Jag var på bushumör och överraskade Chibi med att kladda in blåbär i ansiktet på honom. Jag fick igen, med råge. Inte bara blev jag blå i ansiktet så det såg ut som jag fått tyfus utan därefter genomdränkt av vattnet som egentligen var till för att drickas men vattenkrig med vattenflaskorna var roligare. Sen blev det blåbär, mjölk och grädde till kvällsmat och blåbärspaj till efterrätt. Kan det bli mycket bättre? ^^



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0