Har lerat lite grann :)

Fick ett ryck och lerade lite grann. Försökte mig på att göra en hel ros, med skaft och blad och hela faderullan. Skaftet består av en stomme i ståltråd som jag klädde med lera. Den blev faktiskt riktigt lyckad, tills jag gräddade den i ugnen. Problemet var hur jag skulle grädda den utan att mosa vissa delar, om den fick ligga ner så skulle ena halvan bli platt. Så jag trixade lite grann och fick den att vila på bara skaftet i en muffinform. Men självklart så tippade den över och ena bladet lossnade och skaftet blev skadat. Snyft. Men jag ska göra ett nytt blad och limma fast och att leran skavdes av lite på skaftet under blomman syns inte så jättebra. Funderade på om man kunde klutta dit lite lera och grädda den lite till senare, men det kanske inte fungerar så bra? Nåväl, jag ska se vad jag kan göra åt saken i morrn. Orkar inte lägga upp nån bild på rosen nu men det kommer det också. Nu ska jag strax sova. ^^

Sweet dreams :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0