Projekt "Sötaste väskan" påbörjad.

Idag blev det en sväng in till Sala för att fixa saker på arbetsförmedlingen och försäkringskassan. Sen blev det lite shopping. Tittade in på Garner och sånt och köpte garn till min väska och sen blev det ett impulsköp på H&M. Till mitt försvar är långt ifrån alltid man hittar en klänning som sitter som en smäck.

Jag har nu påbröjat projekt "Sötaste väskan" och kom ganska snart fram till att det kommer ta sin lilla tid och många grodor kommer hoppa ur munnen på mig innan den blir färdig. När jag stickar dessa små lappar använder jag mig nämnligen av sju stycken strumpstickor, måånga stickor att hålla koll på och de har redan smitit ett antal gånger. Innan jag kan börja sy ihop väskan ska hela 22 lappar vara stickade plus 4 st halva lappar. Nåväl, jag har gott om tid på mig att sticka mina små lappar, kanske lite för gott om tid. Men bara väskan blir klar innan sommaren så är jag nöjd. :) Men när jag har börjat sticka känns det som att man kanske skulle ha ett innertyg i väskan för den kommer bli väldigt tunn och man vill ju inte att den ska vara jätteömtålig och gå sönder efter all tid man lagt ned på den, man vill ju trots allt kunna använda den. Hihi när man tittar på saker jag har gjort känns det lite grann som jag har fastnat i den lila färgskalan. Detta garn är blått, lila och rosa om vartannat. Men jag gillar lila så det gör inget. ^^


Första av tjugotvå lappar klara!

 

Förhoppningsvis kommer min väska se ut något sånär som denna när den blir klar, fast med längre axelband har jag bestämt. Mönstret hittar du här.

 

 

Denna söta klännng hänger numera i min garderob :)

 

 

//VikkytheVix (som lillasyster säger)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0