Puss på våren!

Ja, vad ska man hitta på en vacker dag som denna då? Har jobbat några timar på morgonen; städat på Systemet. Sen väntade en solvarm bil på mig för att ta mig hem. Har kommit på att det är ett underbart vårtecken att sätta sig i en varm bil som blivit uppvärmd av solen istället för motor- och kupévärmare! Lovley<3 Måste påminna mig själv om att lägga ut ett par solglajjor i bilen med så man inte blir bländad av de härliga strålarna. :) Måste ut sen i det vackra vädret, får se om det blir en promenad eller bara sätta sig mot någon vägg och njuta. Jag tycker att isen ska försvinna från vägarna så man kan gå utan att riskera att slå på ändan. Och inte minst så man kan ut och springa!

Uppmärksammade vårtecken hittills:
  • ljusa morgonar
  • solvarm bil
  • fågelkvitter dagen lång
  • skymten av bar mark!
  • tjällossning och geggiga vägar
  • tjälskadade vägar
  • mycket vatten vår lilla bäck
  • katterna vill inte längre vara inne 24/7

Så nu har jag lättat lite på vårkänslorna som ploppar fram. :) Nu ska jag ut och se om jag hittar några fler vårtecken! Vilka tecken på den nalkande våren har du observerat? :)


Vix





Kommentarer
Postat av: Sofia

Sofia har satt på sig sina converse och sin skinnjacka, det största vårtecknet som finns!

2011-03-15 @ 15:34:09
URL: http://ssofiaolssonn.blogg.se/
Postat av: Vikky

haha jo det är ett bra vårtecken! Men min absoluta favorit är när de små ludna videkissarna kommer fram, dom är så söta :)

2011-03-15 @ 15:59:12
URL: http://massapyssel.blogg.se/
Postat av: FowZie - Felicia Aulén

Delta i stjärnjakten du med! Visst du vinner inte några tillfredsställelser, men kanske något du kan glädja sig åt!

- läs mer på bloggen! :)

2011-03-20 @ 11:05:46
URL: http://feliciaaulen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0