In vino veritas... och lite lera!

Dagen började med en vinprovning på morgonkvisten med mina kära kollegor. Jag förstår fortfarande inte hur man kan känna så mycket olika smaker och dofter och kunna avgöra hur pass ungt eller moget vinet är och så vidare.. Jag blir minst sagt imonerad över att lyssna på allt de andra har att komma med medan jag sitter som ett frågetecken och tycker att det smakar rött vin. xD Vi provade allt från det billiga Gredos till fina och betydligt dyrare Amarone Classico. Jag måste definitivt prova på fler Amarone viner och då tänker jag inte spotta ut det. :) I morrn bär det av till Avesta för att jobba på bolaget där, ska bli kul och se hur dom har det. :)

 

Nog om det. När jag kom hem åkte leran fram igen och det blidde två nya halsband. Jag kom på att jag kunde dekorera leran genom att plutta tid små glaspärlor. Var lite osäker på om de skulle klara av ugnen eller om de skulle spricka men det gick finfint. :)

 


Ros med blad, dekorerade med glaspärlor.

Fult eller fint med det lösa bladet och krumilurerna på sidorna om rosen?

 

Spaaader. Jag är känd som Spader Kung för er som inte visste det. ;)


Kommentarer
Postat av: Ci

hah men kul att du gjort ett halsband med spader. jag håller på å letar efter ett med hjärta (har gjort ett tag men inte hittat något riktigt snyggt)eftersom jag är lite små känd som Hjärter Kung ;) <3

2011-03-14 @ 17:23:11
Postat av: Vikky

Hihi aaa jag heter ju fortfarande Spader Kung på msn ;) Spader känns som en del av min identitet :D Aaa du är min Hjärter Kung och Magndur <3 hihi

2011-03-14 @ 17:40:04
URL: http://massapyssel.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0