En bäver som blev en nalle

Jag började virka en bäver från ett mönster ur boken Virka amigurumi (av Mia Bengtsson). När jag började bli klar med kroppen slog det mig att det var rätt lite garn kvar men jag fortsatte sen med svansen och hann göra halva innan jag insåg att det var lönlöst. Så jag repade upp och gjorde öron istället, lite större och rundare än bäveröron och det blidde en liten nalle istället. Därefter plockade jag fram mormors gamla knapplåda för jag tänkte att det vore fint att dekorera nallen med en liten knapp någonstans. Sen kom jag även och tänka på att jag har sparat lite fina små band och sådant som prislapparna på kläder sitter fast med, så då fick nallen även en liten spetsrosett. Inte behövde jag köpa nytt garn heller, att virka amigurumi är ett vädligt bra sätt att göra sig av med gammalt spillgarn som inte räcker till något större har jag kommit fram till.



Tror den blev finare såhär än den hade blivit som bäver faktiskt. :)



Man tager det man haver.

Viken pysselkick jag har haft de senaste dagarna. Det är roligt när man har så mycket idéer att man bara vill pyssla och pyssla. Medan det vissa perioder kan ta veckor innan man får inspiration till att göra något. Jag hoppas det håller i sig lite till. :) MEN jag måste påminna mig själv att jag inte ska lägga ifrån mig nålarna i sängen. Det finns en byrå en halvmeter ifrån mig, varför envisas jag då med att bara lägga ifrån mig nålarna, i knät, eller på kudden bredvid mig? Så får jag leta som en tok i sängen sen, om jag har haft turen att inte sticka mig på dem först det vill säga.

I morrn ska jag till huvudstad vår med pojken min, skojj ska're bli!

Hade braaa :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0