Första ljuset tänt..

..och såhär fint ser de ut i vårat kök. Mamma fick äntligen (enligt henne) en anledning att byta ut julegardinen i köket som vi har haft så länge jag levt, för nu sitter den nämligen i mitt köksfönster! :) Tagit med mig skogen hem har jag också gjort och pyntat lite här och var med vitmossa, blåbärsris och lummer. :) Jag visste att jag hade läst någonstans att lummer är fridlyst men nu har jag pluggat på och man får plocka det för privat bruk men inte för att sälja. Så jag får ta och berätta för mamma att vi inte behöver känna oss som tjuvar nästa år när det är dags att plocka igen. ;)

Nu ska jag och älsklingen strax åka till hans föräldrar på lite adventfika med glögg. Mums säger jag. :)



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0