Halloweenfest :)

Igårkväll var det halloweenfest hos en kompis. Ett par helger i efterskott men bättre sent än aldrig såklart! Jag klädde ut mig till ett väsen som förekommer i våra gamla svenska folksagor. Ett kvinnligt väsen som framförallt män, speciellt skogshuggare eller jägare borde frukta. Jag förför männen som vandrar i min skog för att sedan ta deras liv. Jag är noga med att inte vända ryggen till, eftersom rävsvansen min eller hålet i min rygg avslöjar mitt rätta jag. Vad är jag?




Snälla säg att ni vet vad ett skogsrå är? För alla såg typ ut som frågetecken när jag berättade vad jag var för något! :O Jag hade till och med rävsvans och så klippte jag ett hål i ryggen på klänningen. Fiffigt va? Chibi var passande nog skogshuggare. Och jag hade ingen match med att fånga den mannen i mitt våld. Tihi ^^

Kommentarer
Postat av: Trollis

Såklart jag vet vad ett skogsrå är!

menar du alltså att de andra inte visste det? o.O

Ska vi hålla en kurs i Folksagor för våra vänner? :P

2011-11-17 @ 11:00:02
URL: http://tossigatrollis.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0