Pippi på plåtburkar

Kan man få för många vackra plåtburkar? Svar: antagligen ja, om man inte får plats med dem så blir det ju lite knepigt. ;) Men så långt har det inte gått för mig ännu. Jag älskar plåtburkar, det är något jag alltid spanar efter på loppisar och andra second-handbutiker. Jag skulle vilja ha små plåtburkar till alla olika tesorter vi har och som jag nämnde i förra inlägget så har vi många sorters te. Plåtburkar till havregryn, mjöl, ris, kakao och alla andra torra skafferipodukter skulle jag också gärna äga. Det blir ju så enormt mycket snyggare förpackningar!

När jag ändå hade kameran i högsta hugg och fotade köket passade jag också på att fota min plåtburkssamling. :3



Är de inte vackra? Plåtburken till vänster har vi knäckebröd i, den fick jag av min mamma när vi flyttade. Den till höger köpte jag här om dagen vid ett loppisstånd på torget. Fyrtio riksdaler fick jag ge för den godingen.


Fler second-handfynd. Kommer inte riktigt ihåg vad jag fick ge för dessa burkar men inte mer än en tia styck. Mittenburken har vi kaffe i och Darjeeling-teaburken har vi såklart lite te i. Marsburken står ännu tom men jag gissar på att lite julgodis kommer hamna där inom en snar framtid.


Liten söt burk med bricka som jag köpte ihop för runt tjugolappen. Ypperlig teburk. :)


Mormors gamla knappburk som jag har fått. Rena skattkistan med fina knappar!


Liten fin plåtburk som jag fick av farmor när jag var mindre, den har jag pyttesmå gröna glaspärlor i. :)


Tre blommiga burkar proppfyllda med hårprylar, som jag (och min lillasyster egentligen men jag råkade ta med dem hit, förlåt Sofia) fick av Irene, min kusins fru. :)

Kommentarer
Postat av: Sofia

du tar alltid alla saker, bortskämda snorunge som tror att du är något fast du inte är det. Kakelråtta.

2011-11-15 @ 18:02:28
URL: http://ssofiaolssonn.blogg.se/
Postat av: Vikky

Hahaha kakelråtta? xD

2011-11-15 @ 18:06:02
URL: http://massapyssel.blogg.se/
Postat av: Lena

Plåtburkar är kul, finns i så många färger o mönster. Den med "Mars" på har jag också. Var godis i den när jag köpte den på en färja. Köper gärna saker i plåtburkar....eller tomma....

2011-11-18 @ 06:53:19
URL: http://notoriskstickare.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0