Söndag i svampskogen

Jag insisterade på att jag ville ha med sötnos ut i det fina vädret och plocka svamp idag och till slut fick jag med honom. Jag trodde jag var aningen optimistisk när jag tog med mig två stora kassar men det visade sig att det var väldans tur att jag gjorde det. Båda blev nämligen proppfulla. Men jag måste säga att det var tur att vi ens fick syn på de små välkamouflerade trattkantarellerna. Det var nämligen tre pyttesmå vanliga kantareller som visade vägen till trattisgruvan. Hade vi inte sett gulingarna hade vi knappast sett trattisarna bland alla höstlöven.

 

Jag hade på mig min nystickade mysiga goströja också, den är så tjock och varm och galet skön. Jag ska lägga upp bättre bilder på den sen, men här ser ni lite grann hur den ser ut i alla fall. :)

 

Skogsmulle plockar svamp. :)

Det är inte meningen att mössan min ska stå rätt upp men det ser lite roligt ut. xD Det blev lite svamp som sagt.


Kommentarer
Postat av: Sofia

ful du är



MMMMMMMMMMMMMMHHHHMMM, HUR KÄNNS DET?!?!?!?! AAAA, JUSTE, CEPEDAMPUNGE

2011-10-24 @ 14:50:32
URL: http://ssofiaolssonn.blogg.se/
Postat av: deniseholmsten

åh va kul att plocka svamp! hoppas du haft en super bra dag!

Var gärna med i DAGENSBLOGG på min blogg! anmäl dig via denna länk! lycka till!! http://deniseholmsten.blogg.se/2011/october/dagens-blogg-2.html#comment

KRAM!

2011-10-25 @ 17:54:57
URL: http://deniseholmsten.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0