Att pimpa en lampa!

För en femma på loppis fick jag en liten lampa med en söt vitmålad träfot men en fruktansvärt ful lampskärm. Någon hade klätt om skärmen med ett blommigt tyg men icke brytt sig om att vika in kanterna ens utan bara klippt av tyget vid kanterna på skärmen. Folk borde skämmas, ska man göra om något ska man göra det ordentligt. Och det gjorde nu jag. Rev bort allt tidigare tyg och virkade mig en ny hätta till lampskärmen. Det var förvånansvärt enkelt, det gäller bara att hela tiden ha skärmen till hands och kolla vartefter så att passformen blir bra. Jag virkade varannan rad fasta maskor och varannan stolpar för att jag skulle få ljuset att tränga igenom.

Tyvärr glömde jag att göra en "före-bild" så ni får bara slutresultatet. Jag var väl för ivrig att riva bort det gamla fula tyget. ;)



Nå vad tycks? Jag kan inte bestämma mig hurvida jag vill ha rosetten eller inte. Vad tycker ni, med eller utan? :)

Kommentarer
Postat av: julia

vad fint :) behåll rosen!

2011-09-22 @ 15:54:41

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0