Inspirerad till tusen!

Köpte tidigare en lampa för 5 kr på en loppis. Den hade väldigt ful skärm men en söt fot i vitt trä. Så jag tänkte att jag skulle göra en ny lampskärm, en virkad sådan. Igår googlade jag fram lite inspiration till det och fann istället detta:



Hur snygg är inte denna lampa gjord på gamla virkade dukar?! En sån måste jag bara göra till vardagsrummet! Det ska tydligen vara relativt enkelt också. Man dränker in gamla virkade dukar i träklister blandat med vatten och klär in en badboll med dukar som går omlott om varandra. Så spar man ett litet hål högst upp, låter klistret torka och sedan tar man ur luften ur badbollen och drar ut den genom hålet. Så har man en grymt snygg lampa som ger ett väldigt läckert ljussken. Detta måste provas. Jag ska hem till Lungbo på onsdag och leta virkade dukar!

Jag hittade även inspiration till min lampskärm och har nu börjat på. Jag följer inget mönster utan testar mig fram och ser hela tiden till att den går att trä utanpå skärmstommen. Så vi får se sen om jag lyckas med mina lampor!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0