Felkörningar, Födelsedagskalas och loppis

Idag har varit en rolig dag. Vi satte oss i bilen och rullade iväg mot Surahammar för att fira Jockes farfars födelsedag. Det blev minst sagt en skrattretande bilfärd då vi körde fel inte en gång, inte två utan hela fyra gånger. Var av en gång vi körde ner på en liten väg som faktiskt var rätt väg, bara det att den var avstängd men skylten hade vi missat. Vi upptäckte dock väldigt snart att det inte gick och köra där när en bro var helt avstängd och under reparation. Det var bara att backa hela vägen tillbaka då vägen var så smal. När vi hade vänt bilen såg vi sedan en stor skylt om att vägen var avstängt. Hej uppmärksamhet. Då var det bara och vända och ta en annan väg (som vi alldeles innan det gjort en u-sväng på för att vi trodde att det var den felaktiga vägen). Efter många om och med kom vi dock fram och hade himla trevligt med hans familj och farföräldrar.

Vi två-snåret trippade jag och Jocke, hans systrar Bettan och Cissi och Cissis pojkvän Robert iväg på loppis. Jag har haft loppis-abstinens i flera dagar nu och äntligen fick jag gå och vrida och vända på fina saker. Det fanns massor vill jag lova och några fynd hann jag göra.


Denna roliga "lagård" åkte vi förbi under vår strapatsrika färd mot Surahammar.

(Sedan låg min kamra kvarglömd i min väska under hela födelsedagsfirandet. Så irriterad man blir när man märker att man glömt att ta massor av kort.)


På vägen hem skulle vi åka förbi Lungbo och fixa lite på min bil som ska besiktigas nu i veckan, då åkte vi över kanonmysiga småvägar som vi kom fram till att vi måste undersöka vidare i sommar. Här i en liten hage såg vi resterna av en gammal husgrund och en jordkällare.

Nu till loppisfynden och andra fina ting som vi fick med oss från Jockes farmor. :)


Underbara gamla kryddburkar som jag inte kunde motså. Pruta lite grann lyckades jag också.


Dessa teburkar fick också följa med hem, en guldpeng styck fick jag ge. :)


Denna söta gamla sänglampa fick jag ge en ynka liten tia för. Synd bara att Jocke tyckte den var ful. :(


Sedan hade Clary (Jockes farmor) lite saker hon ville bli av med, som denna söta förvaringspåse till plastkassar.


Dukar som Bettan, Cissi och jag fick välja och vraka bland. Några virkade dukar fick följa med oss hem.


Och även dessa :)


Sedan ligger det till så att Clary är himla konstnärlig av sig och målar glas, underbart fina glasföremål har hon målat och ni kan gissa hur kul jag tycker det är att få kika in i hennes lilla hobbyrum med massvis av vackra kreationer hon gjort. Denna vinkaraff fick Jocke i födelsedagspresent.


Denna söta karamellburk fick vi också, för riktiga godisråttor. :)


Ett gulligt hjärta hade den på baksidan.

Ja, sammanfattningsvis en mycket bra dag. :) Natti natt!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0