Glödlampan tänd!

När jag var hemma i Lungbo senast fick jag en himla fin idé till en köksklocka som jag mycket enkelt kan knåpa ihop själv. som sagt så har jag och Jocke varit köksklockolösa under hela tiden vi bott i denna lägenhet och så ska icke bli fallet i nästa. Hur som helst så tittade jag på en kopparform som mamma har hängades på väggen och vipps poppade det fram en sån där lysande glödlampa ovanför mitt huvud som det gör i alla tecknade serier och filmer. Fatta vad snyggt att göra en klocka med svarta, snirkliga metallvisare av en kopparform som denna och hänga upp på väggen! Det är ju bara att borra hål på mitten och fästa ur och visare liksom. Så nu ska jag iväg på second hand och jaga kopparformar!

Jag ser klockan framför mig i huvudet och kan knappt bärga min skaparlust!

Kommentarer
Postat av: Lena

Jag ser också en väggklocka! Ska bli kul om din blir som den jag "ser".

2012-04-19 @ 13:20:12
URL: http://notoriskstickare.blogspot.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0