Rosornas ö, första delen

Det första vi gjorde när vi dumpat våra saker i vårat rum i källarvåningen som vi hade hyrt och sovit ett par timmar (vi började nämligen vår resa mot Gotland redan kl 23.30 på lördagskvällen och kom fram kl 9 på morgonen) var att åka iväg till fiskeboden i Sysne för att köpa på oss lite smarriga rökta läckerheter från havet till frukost.
 
Sedan letade vi reda på en strand..
 
..satte oss ner på en filt i sanden och njöt. Efter det badade vi såklart och lekte bland vågorna. ^^
 
Första kvällen avslutades med den vackraste pastellfärgade solnedgången. Dock svår att fånga på bild.
 
Dagen därpå var det dags att svida om till medeltida kläder och utforska Visby och medeltidsmarknaden lite mer. Fina runier finns det gott om innanför muren i rosornas stad.
 
Många fina små hus likaså.
 
I samlad trupp på marknaden. Tåmas, Bettan, Moi, Sötnosen och vår goda vän Rödis som också var på medeltidsveckan. Här kan ni även se min fina utstyrsel jag bar under denna vecka. Kläningen hade jag som hastigast sytt med hjälp av Trollis två dagar innan vi skulle åka. Det fina livstycket i läder köpte jag här på marknaden.
 
Vi hittade på en väldigt vacker trädbevuxen ruin i botaniska trädgården där man kunde ta superfina kärleksbilder. OBS, han friar icke till mig. ;)
 
Min favorit
 
Bettan och Tåmas :)
 
Sedan gick vi och käkade på medeltida vis, utan bestick såklart. Det är nästan godare att äta mat med fingarna av någon konstig anledning. Kanske för att man får kladda. ^^
 
Så avslutar vi kväll nr två och detta inlägg med konsert i St:Karins ruin, Loke var det som stod på scenen!
 
Jag hade hört ett par låtar med Loke tidigare men efter denna vecka blev jag helt såld. Så. Bra.
 
I sju dar per år
sju dar per år
I sju dar per år kan jag få ro och frid
I österns sjö, på rosornas ö
Sju dar per år i Visbys medeltid
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0