Första ljuset i advent

Igår var det andra december och första advent. Jag och Jocke tillbringade dagen i Lungbo och bakade pepparkakor med min mor och lillasyster, lyssnade på julmusik och smakade på mammas saffranskorpor. Som en första advent ska vara med andra ord.
 
Hemma har jag varit flitig hela veckan, inlett julbakningen med lussebullar och lussekatter, gjort adventsfint i lägenheten, pysslat och donat. Stämningen måste ju vara på topp när den stora nedräkningen börjar. :)
 
Lummer hängades över dörröppningen till köket
 
Julgardinerna har åkt upp, lite lummer även i kökslampan, sjuärmade staken i fönstret och adventstaken med levande ljus på bordet. Som det ska vara.
 
Såhär pyntade jag adventstaken i år, enkelt och fint med lite fönsterlav. Tyckte det blev lite för mycket med massa svampar och prylar nedstuckna i laven så jag struntade i det den här gången.
 
Måste passa på att visa denna sötis till ljusstake som jag fyndade second hand nu i veckan. Man blir så glad av denna lilla färgklicken i fönstret. ^^
 
Som vanligt proppar jag denna "trasiga" kruka full med lav, svamp, lingon och den lilla trätomten som pricken över i:et.
 
Såhär mysigt ser vårat sovrumsfönster ut.
 
Och sist men inte minst, två fina yviga talltoppar som jag satt ner i en kruka på balkongen och fäst en ljusslinga i. (ursäkta den dåliga bilden)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0