Sockerlykta, pärlade snöflingor med mera

Just nu gör jag inte så mycket annat än att baka, pyssla och pynta inför julen när jag är ledig och hemma. Men det gör absolut ingenting för det är ju så roligt och så mysigt! Nu har jag inte heller många saker kvar att stryka på min att-göra-inför-julen-lista, det är bara ett par julklappar kvar som ska fixas och ett par sorters julgodis att göra sen är jag redo. 
 
Denna ljuslykta har jag satt ihop av sockerbitar och kristyr, lite pilligt men himla skoj.
 
Pärlat snöflingor har jag också gjort, det blev fyra stycken som hänger och dinglar i vardagsrumsfönstret nu. ^^
 
När vi var i Lungbo och kirrade julgran passade vi även på att dekorera och montera ihop våra pepparkakshus.
 
Och idag har jag ägnat större delen av dagen till att slå in julklappar. Kom även på den fiffiga idéen att göra etiketter av pärlplattor, bara att klistra fast ett stycke fint papper på baksidan och voilà. Sen kan ju den som fått paketet fästa en öggla av sytråd i pärlplattshjärtat och hänga i granen om hen vill. :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0