Tredje ljuset i advent

Idag är det tredje advent och lite drygt en vecka kvar till självaste julafton. Tiden bara rusar iväg och just nu i december tycker jag att tiden kunde ta och sakta ner till halvfart så att man skulle hinna med att njuta dubbelt så mycket, det vore nåt det!
 
Igår var jag och Jocke i Lungbo och trängde ihop oss i lilla blå traktorn tillsammans med pappa för att skumpa ut i skogen och hitta oss en julgran. Efter en del pulsande i snön och när vi hunnit bli lagom genomblöta (jag åtminstone) hittade vi några granar som fick äran att följa med oss tillbaka för att förgylla våra hem i julens tid. Och nu står vår gran framför mina ögon här i vardagsrummet, stolt och himla stilig, iklädd ljus, glitter och en väldig massa kulor och annat fint. Lite trångt blev det i vardagsrummet men sånt får man leva med, en gran måste man ju ha tycker jag. :)
 
Jocke posar med granarna
 
Fina granen sedd från min plats här i soffan där jag sitter nu :)
 
Nu börjar det verkligen bli jul på ritkigt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0