Lykta av skrot.

Hittade denna rostiga mackapär idag när jag var inne en sväng på logen hemma i Lungbo. Den har agerat skydd åt nån lampmojäng typ eller liknande. Jag såg genast hur läckert det vore att stoppa ner en glasburk i den och ha värmeljus i. Sagt och gjort, en ljuslykta av skrot. Vill helst ha en lite större glasburk som följer passformen på rostiga mackapären bättre, men denna får duga tills vidare.

Kommer ihåg när jag var liten och älskade avsnittet i Pippi Långstrump när dom leker sakletare. Jag brukade också leka sakletare efter att ha sett på Pippi Långstrump. Men jag fann aldrig något vackert pärlhalsband i en stubbe eller en fin gammal trådrulle. Men idag hittade jag i alla fall en rostig mackapär, det är inte alltid man gör det inte.


Kommentarer
Postat av: Lena aka Pussling

Himla bra kombo!

2012-02-12 @ 21:43:44
URL: http://notoriskstickare.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0