Namnsdagsgrattis ^^

Igår hade min Joachim Maximilian namnsdag. Då ville jag överraska honom med något smarrigt och vad passar inte bättre att baka i dessa tider än semlor? Så jag slängde ihop en deg och knådade ihop tiotalet bullar. Så smaskade vi på dem senare på kvällen tillsammans med några kompisar i det mysiga skenet från levande ljus medan vi satt och rollspelade. Kunde knappt bli bättre liksom, well jo det kunde det faktiskt. Hade varit trevligare om inte min rollspelskaraktär behövt ligga deckad hela spelmötet i en fängelsecell på en f.d. piratbåt för att hon blivit sinnesförvirrad och nedklubbad av en romtunna (läs dvärg, sinnesförvirringens fel).







Det ser ut som det är saffranssemlor eftersom de är så gula på bilden, men så är ikke fallet. Det är semlor med blåbärsgrädde och massa mandelmassa. ^^

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0