Googlar runt på sevärdheter..

Åh vad jag älskar att planera. Sitter med google-maps och gör små stjärnmarkeringar på intressanta sevärdheter i Paris. Har gjort lite efterforskningar på förmiddagen och kom just på att jag glömt äta frukost. Men vad fan, det är ju så roligt att göra reseplaner! Lyssna på det här liksom:

"Den största marknaden är "Les Puces de Saint-Ouen" uppe vid Clignancourt. En enorm marknad, som enligt uppgift ska vara den största "loppisen" i världen. Varje veckoslut har man omkring 150 000 besökare. Här säljs allt från packningar till kökskranen och second-hand kläder till verkliga antikvitetsklenoder."

Måste. Besöka. Punkt. Slut. Eller ja, jag kan ju ta upp det med min andra hälft först, men jag tror inte han har något emot det. Och om jag fattat det rätt ligger det inte alls långt ifrån Montmartre där vi tänkte ta en heldag. Då låter det ju väldigt rimligt enligt mig att klämma in "världens största loppis" när vi ändå är i närheten. ^^

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0