Leker låsdyrkare..

För visst heter det låsdyrkare när man dyrkar upp lås? När jag skrev rubriken slog slog det mig nämligen att man kan misstolka det och tro att en låsdyrkare avgudar lås. Men så är ikke fallet för min del. Har packat ner julen i kartonger nu och det perfekta stället att förvara sakerna på vore i min vackra kista. Problemet är att jag inte lyckats få upp låset ännu. Jag har letat bland massvis av gamla rostiga nycklar och det är många som passar men som inte går att vrida runt. Dock har jag hittat en nyckel som jag tror mest på för den går nämligen att vrida en liten bit innan det tar stopp. Antagligen är låset igenkärvat av rost och jox så jag har nu preparerat det med smörjolja som även har en rostlösande effekt. Hoppas på att det ska fungera för jag vill verkligen inte använda våld på min favvismöbel.





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0