Kattuppdatering!

Här kommer en liten uppföljning om vår nya lurviga kompis här hemma. Blue Diamond var som sagt det officiella namnet på papprena, vilket då är lite jobbigt att säga. Till en början kallade jag honom Diamond men det kändes knasigt, så kom jag på att en förkortning av det kan bli Dajm. Så, kära vänner, denna håriga krabat kommer hädanefter att benämnas som Dajm, eller Dajmis. ^^
 
Så hur har det gått för Dajm här hemma hos oss? Över förväntan kan jag säga! I skrivande stund ligger han på min skrivbordsstol bredvid Jocke som sitter och spelar. Han har nu varit här i en vecka och två dagar och jag tycker det verkar som att han känner sig i princip helt hemmastadd här nu. Han jamar inte på långa vägar så mycket som han gjorde de första dagarna och han tillbringar inte heller största delen av sin tid under vår soffa, vilket fortfarande är en favoritplats men han ligger mycket mer hos oss nu. Nätterna tillbringar han vid mina fötter och om jag råkar sparka lite på honom eller röra för mycket på mina tossingar så blir mina fötter halvt slaktade. Tidigare i eftermiddags så råkade vi alla tre somna i soffan, jag lutandes mot Jocke och med Dajmis på min mage, det var mysigare än mysigast. :)
 
Det enda han fortfarande är lite vaksam över är balkongen. Han har inte fått gå ut så mycket där än så länge för vi har inte hunnit kattsäkra den helt än. Vi har satt upp en omgång med hönsnät som går ungefär 60 cm ovanför räcket men vi ska sätta upp en till så det blir heltäckande innan vi vågar låta honom gå ut där helt utan uppsikt. Nyfiken på balkongen är han såklart och han har varit ut korta vändor innan det blir för otäckt. Men när han väl vant sig tror jag han kommer sitta mycket där ute. I övrigt har han inte visat några tecken på att han saknar att kunna vistas mer utomhus så vi hoppas att balkongen ska räcka för att täcka det behovet. Ragdolls har ju inte alls det behovet av att få vistas utomhus som bondkatter har.
 
Sötbollen
 
Att ligga på rygg och bresa med benen är det absolut skönaste sättet att ligga på tycker Dajmis.

Kommentarer
Postat av: Lena

Han är allt en rikt charmör! Bra att ni ser till att balkongen blir kattsäker innan missen får vara där...det är såå många katter som är ute och riskerar sina liv i trafik och skogar etc.

2012-06-27 @ 17:58:30
URL: http://notoriskstickare.blogspot.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0