Nya familjemedlemmen






Igårkväll hämtade vi honom, vår fina blåögda kissekatt. Han jamade sig igenom bilfärden hem och när han blev utsläppt i vardagsrummet såg han genast sin tillflykt under soffan. Där låg han och tryckte i en halvtimme ungefär innan jag lyckades locka fram honom. Då gjorde han en snabbvisit i alla rum, krafsade lite i lådan och sen såg han att man kunde gömma sig lika bra under sängen. Där bestämde han sig för att stanna ett tag.

Jag och Jocke passade på att äta middag, det blev lite plockmat med bland annat räkor (måste ju såklart skämma bort katten och fjäska med räkor första kvällen). Lockbetet fungerade utomordentligt vill jag lova, när han fick nys om räkorna i köket vågade han sig fram och det dröjde inte länge innan han började springa runt och utforska allt som gick att utforska. Sedan började han förstå att vi inte var farliga och då blev han megagosig, när vi räckte fram en god korvbit åt honom kliade han sig mot korven istället för att smaska i sig den. När vi tittade på film på kvällen skulle han gosa massor och jag dog lite grann av glädje när han lade sig till rätta på min mage. :)

Denna kisse är mycket pratglad vill jag lova, han pratade med oss hela kvällen igår och vi fick även erfara det klockan fem i morse då han hade bestämt sig för att han ville ha mat och gos. När han fått det lugnade han ner sig efter ett tag och vi kunde sova lite till men sedan fick det vara nog vid halv elva, då skulle vi upp minsann.

Nu ligger han under soffan och är tyst för stunden men så fort man går någonstans så ska han springa mitt framför fötterna och mjaua massor. Men det här blir nog bra så fort han vant sig tror jag. :) Ni kanske undrar vad han heter i och med att jag inte nämnt det någonstans under denna milslånga utläggning om hans första dygn hos oss. Faktum är att vi inte riktigt bestämt oss vad vi ska kalla honom, på papprena står det att han heter S*Sheroona's Blue Diamond men ägarna innan oss kallade honom Ragge. Jag är inte överförtjust vid fancy namn som Blue Diamond, vem orkar kalla katten det? Men Ragge är ju så fantasilöst, en Ragdoll som heter Ragge liksom. Men just nu kallar jag honom Ragge eller Blåis. =P

Detta får räcka så länge men ni behöver knappast oroa er för att inte få följa den Blå Diamanten, tvärt om, risken finns att det kommer bli mycket katt här i bloggen. ^^

Kommentarer
Postat av: "you-know-who"

blåis var ju bra mycket fantasilösare än ragge, RAGGE ÄR TUFFT

2012-06-17 @ 15:13:41
Postat av: Vikky

Hej Sofia, vad dryg du är =P

2012-06-17 @ 15:17:30
URL: http://massapyssel.blogg.se/
Postat av: Lena

Vilken vacker katt! Men ni får nog räkna med en massa pälsvård....

Svar: Ja det lär vi få räkna med, just nu är han kortklippt men när det har vuxit ut blir han väl en enda stor pälsboll. :)
Viktoria Olsson

2012-06-20 @ 21:45:15
URL: http://notoriskstickare.blogspot.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0