Mer trasvirkning!

Så var alla Parisinlägg upplagda och nu åter till pysslandet!

Var in en sväng på frälsningsarmén igår och kikade lite, kom hem med en bunt vita virkade dukar som jag så småning om ska ha till mitt framtida lampprojekt (som jag egentligen ville göra i höstas men inte fått tillräckligt med dukar till ännu) och några trasnystan. Jag räknade med att det skulle kosta runt femtiolappen för rubbet men kassörskan prutade själv ner det till 25 kr för alla sex dukar och tre nystan utan att jag hann blinka. Endast den största duken var märkt med 20 kr. Hon kände igen mig sedan sist jag var in och handlade nystan till min trasmatta och kallade mig virktjejen, hon frågade även hur det gick med min virkprojekt, väldans trevlig. :)

Det här blev resultatet av trasorna som jag köpte. Måste köpa fler för jag vill göra en lite större matta denna gång, men fanns inga fler färger som jag gillade. Det är himla trevligt att virka med trasor då det går fasligt fort och grymt snyggt blir det ju. Har tänkt mig att jag ska virka mig ett par grytlappar och kanske även en korg när jag är klar med denna.



Älskar denna färgkombination, lila och grått gör sig så fint ihop.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0