Äntligen fått ändan ur vagnen!

Jag har ju pratat lite om mina projekt som jag har tänkt göra och av erfarenhet vet jag ju att vissa projekt aldrig blir mer än just tankar i huvudet. Men inte denna gång! I höstas snackade jag om att jag ville göra en sån där tjusig lampa av virkade dukar men det har liksom inte blivit av förrän nu. Jag har samlat ihop dukar som jag hittat på second hand och så vidare men det var först nu vid flytten som vi insåg att vi skulle bli utan vardagsrumslampa. Då hade jag ju faktiskt inte mycket att välja mellan, antingen köpa en lampa eller göra en själv. Självfallet är det ju då enormt mycket roligare att göra en egen lampa!

Virkade dukar + badboll + trälim (utspätt med en skvätt vatten) =





Det var aningen knepigt när jag skulle vrida på bollen när jag fäste dukarna, då var det ett par stycken som inte ville sitta fast utan lossnade hela tiden. Men till slut fick jag fast alla. Den här lampan har ju blivit ett väldigt populärt do-it-yourself-projekt här inom bloggvärlden och vissa använder tapetklister och andra trälim som jag använde. Vissa kör på badbollar andra på stora ballonger men personligen tror jag mer på att klä in en badboll än en ballong. Badbollar är ju först och främst stabilare och formen på dem blir mycket rundare än om man jämför med ballonger som har en tendens att bli päronformade. Men det spelar kanske inte så stor roll. Nu är det i vilket fall som helst bara att vänta på att limmet ska torka och hoppas på att den håller ihop även när jag tagit ur badbollen!


Kommentarer
Postat av: Lena

Vilket fint ljussken den lampan kommer att ge! Håller tummarna för att inget krånglar med dukarnas fästning.

2012-05-28 @ 09:19:27
URL: http://notoriskstickare.blogspot.se/
Postat av: Lena

Vilket fint ljussken den lampan kommer att ge! Håller tummarna för att inget krånglar med dukarnas fästning.

2012-05-28 @ 09:19:52
URL: http://notoriskstickare.blogspot.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0