Tager-vad-man-haver-middag!

Vad jag har kommit på är att väldigt ofta är det improvisations matlagning av det man råkar ha hemma i kylen som blir allra godast. Sambon är inte hemma än så jag fick käka själv. Jag tinade upp en kycklingfilé som jag fyllde med crème bonjour vitlök. Den fick sedan ligga och puttra i en skvätt vatten i stekpannan tillsammans med en pressad vitlöksklyfta (vitlök kan man aldrig få för mycket av). När den började bli klar slängde jag på ett par skivor mozarellaost uppepå som fick smälta. Så var klycklingen klar, i skyn som var kvar i stekpannan klickade jag ner lite mer Crème bonjour och en skvätt grädde, det fick puttra en liten stund innan jag hällde på såsen över kycklingen. Detta serverade jag tillsammans med en tomat- och mozarellasallad. Mums filibabba och LCHF-smurfarna skuttar glädjeskutt!

Här skulle det då passa ypperligt med en aptitretande bild på min goda mat men nu är fallet så att jag var för hungrig för att hinna ta kort på maten innan jag smaskade i mig den. :P Men jag hatar inlägg utan bilder så jag får väl bjuda på något annat istället. Och när man inte vet vad man ska lägga upp för bild passar det alltid utmärkt med en söt kattbild.


Så här får ni Pär, eller Pelle som är hans riktiga namn ;)

Fast och andra sidan, om man ser rubriken "Tager-vad-man-haver-middag!" och associerar det med bilden kanske man tror att jag tillagar mina katter när jag inte har något annat att tillgå? Det vore ju knasigt, men så får det vara nu. =P

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0