Tidsfördriv

Ibland när jag har tråkigt slänger jag ihop en kaka och skjutsar in den i ugnen. Men ibland händer det att jag stoppar in andra saker i ugnen, som nu ikväll. Ibland känns väntan himla lång när man inte sett sin kära på hela dagen så därför var jag ju tvungen att göra något så tiden går fortare.

Vi har ett tag varit på jakt efter en snygg retro vinylspelare och en vecka sen eller två så hittade jag precis en sådan som jag ville ha, från 70-talet med träbotten och allt. Det var bara det att när vi skulle starta den så sa det bara "Poff!" och så kom det rök ur den. Typiskt. Men så går det ibland med gamla apparater, så nu står vi på ruta ett igen i sökandet av vinylspelare. Hur som helst så fanns där med en LP-skiva som satt i och när jag nu inte har någon användning för skivan som för övrigt var repigare än repigast så tänkte jag att jag kan testa att göra en sån där vinylskål av den. Sagt och gjort, skjuts in i ugnen på 100 grader och så när den började sjunka ihop över skålen den låg på så tog jag ut och formade den. Det gick himla fort för den att stelna så jag fick lägga in den i ugnen igen ett par gånger för att mjukna upp den på nytt innan jag blev nöjd med formen. Men annars lätt som en plätt och snabbt gick det.


Ganska så snyggt faktiskt. Får köpa lite billiga LP-skivor på loppis sen så jag kan göra fler skålar.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0