Lampskärms makeover!

Idag rotade jag fram en ful och tråkig lampskärm som jag köpte förut någon gång i en fyndlåda för en ynka peng. Nu har jag ingen bild på hur den såg ut innan makeovern men tro mig, ful var den. Jag slet bort det gamla tyget och plockade istället fram nål, tråd och träpärlor. Detta blev resultatet:



Måste säga att jag blev så jäkla nöjd. Ni vet hur man har en bild i huvudet på slutresultatet och det är långt ifrån alla gånger det blir lika bra, ännu mer sällan överträffar man sina förväntningar. Bollfransen gjorde verkligen susen. Tänkte att det vore nog ett snyggt sätt att dölja alla fula knutar längst ner och minsann! Nu gäller det bara att hitta en fot som gör den rättvisa, eller kanske man skulle försöka göra en hängade fönsterlampa av den istället?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0